followers

Salam kasih dari Bang Has

Semua karya dalam blog ini milik peribadi Bang Has . Anda tidak di benarkan mengambil tanpa kebenaran . Anda boleh copy dengan syarat, anda kreditkan ke link blog Bang Has .

Khamis, 5 Mei 2011

PEMUJA YANG PILU

PEMUJA YANG PILU

Di kala petang bermega
Antara kelabu dihiasi warna putih bersih
Aku di bawah redup pepohon
Di pinggir kali yang terus mengalir
Deburan air terjun terpercik membasahi jiwa ku
Namun aku bagai di gurun
Panas rindu dalam keresahan
Dipanah api cinta mu
Bayu yang menyentuhi tubuh ku
Tiada henti henti membawa salam kasih mu
Rasa sayang itu melekat pada hati ku
Hanya bayang bayang mimpi
Asmara yang tersenyum murni
Aku tertanya tanya siapakah diri mu
Senja semakin tiba
Aku semakin terharu sangsi
Bila terbenam matahari
Mungkin bayang bayang itu tiada lagi
Pilu aku menjadi insan pemuja 
Mencari cari di ruang syahdu yang tidak pasti .

Bang Has 
5 Mei 2011 .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan